Iron-and-vitamin-C-in-pregnancy

Železo in vitamin C v nosečnosti

Železo in vitamin C v nosečnosti
Železo je ključna hranilna snov v času nosečnosti. Vaše krvne celice ga potrebujejo za prenašanje dodatnega kisika, ki ga vaš dojenček potrebuje za razvoj možganov. Pomanjkanje železa lahko povzroči slabokrvnost, zaradi česar boste utrujeni, ob sapo, vaše počutje pa bo na splošno slabo.

Na prvih pregledih pred porodom​ se preveri, ali ste morda slabokrvni. Analizirata se raven hemoglobina in število rdečih krvnih celic. Čeprav je raven hemoglobina med nosečnostjo pogosto nižja od običajne, pa vam bodo prehranska dopolnila z železom predpisali le v primeru, da je raven zelo nizka.

Za večino nosečnic bi moralo za zagotovitev ustrezne ravni železa v krvi zadostovati uživanje rdečega mesa, rib, jajc, posušenega sadja, kosmičev in kruha, zlasti pa zelene listnate zelenjave.

Dobri viri železa:
  • pusto meso (poskrbite, da je dobro toplotno obdelano) in mastne ribe, kot so sardine,
  • temnozelena listnata zelenjava, kot so brokoli, vodna kreša , špinača in ohrovt,
  • oreščki, zlasti indijski oreščki,
  • fižol in stročnice, kot sta čičerka in leča,
  • polnozrnate jedi, kot so polnozrnat kruh, rjavi riž in z železom obogateni kosmiči,
  • posušeno sadje, kot so marelice, slive in rozine,
  • jajca.

Vitamin C vašemu telesu pomaga pri absorpciji železa
Ne glede na to, ali ga zaužijemo v obliki tablete ali zrezka, se železo najbolje absorbira, če poleg zaužijemo še vitamin C. Svoj obrok, bogat z železom, ali dodatek železa torej poplaknite s kozarcem sadnega soka ali pa med oziroma po obroku pojejte svež sadež.
Izognite pa se pitju čaja ali kave vsaj eno uro po obroku, saj tanini v teh pijačah dejansko zmanjšujejo absorpcijo železa.

Povezane vsebine