Vitamins-and-supplements

Vitamini v nosečnosti

Jemanje posameznih vitaminov za nosečnice
Če v nosečnosti jemljete posamezne vitamine, so bistveni naslednji:
  • folna kislina​​ zaradi preprečevanja okvar nevralne cevi, kot je spina bifida. Priporočeno jo je jemati od spočetja do 12. tedna nosečnosti, in sicer po 400 µg folne kisline na dan;
  • vitamin D je potreben za zdravo rast kosti. Priporočeno ga je jemati skozi celotno nosečnost in med dojenjem, in sicer v obliki prehranskega dopolnila po 10 µg na dan.
Izbira kombiniranih vitaminov pred nosečnostjo
Na voljo so prehranska dopolnila, namenjena zlasti ženskam, ki poskušajo zanositi ali pa so že noseče. Pomembno je, da izberete takšna, ki so namenjena posebej za nosečnice ali spočetje, saj vam bodo zagotovila pravo ravnotežje priporočenih hranilnih snovi, poleg tega pa ne vsebujejo snovi, ki bi vašemu dojenčku lahko škodile. Običajno multivitaminsko prehransko dopolnilo morda vsebuje visoke ravni vitaminov, katerim bi se morali izogniti, kot je vitamin A.

Dodatni vitamini, ki jih je treba vključiti
Poleg folne kisline in vitamina D, prehranska dopolnila za nosečnice običajno vsebujejo tudi vitamin C in nekatere vitamine B6 in B12, pa tudi cink, železo, kalcij, jod in selen. Če niste prepričani, katero dopolnilo izbrati, se prej posvetujte s svojim zdravstvenim delavcem. Če ste vegetarijanka ali veganka, boste morda morali jemati prehransko dopolnilo z vitaminom B12, za več informacij pa se posvetujte s svojim zdravnikom.
​​

Povezane vsebine