The-importance-of-a-balanced-diet-for-babies

Pomembnost uravnotežene prehrane dojenčkov

Vrste hrane za dojenčke
Verjetno poznate več glavnih skupin živil. Spodaj so navedene informacije o vrstah živil v različnih skupinah in kako pogosto jih ponuditi dojenčku.

Kosmiči za dojenčke in drugi enostavni ogljikovi hidrati
To so ogljikohidratna živila, kot so pekovski izdelki, kosmiči, žita, testenine in krompir. Vašemu dojenčku zagotavljajo energijo, ki jo potrebuje za rast in razvoj. Pri vsakem obroku mu ponudite majhno porcijo, vendar pa naj ostane še prostor za živila, bogatejša  s hranilnimi snovmi, kot so zelenjava in mlečni izdelki, bogati s kalcijem.

Sadje in zelenjava za dojenčke
Sveže, zamrznjeno, vloženo ali posušeno sadje in zelenjava vsebujeta celo vrsto vitaminov, mineralov in antioksidantov, ki so pomembni za razvoj vašega dojenčka. Za zagotavljanje različnih hranilnih snovi poskusite dojenčku ponuditi celo paleto različno obarvanega sadja in zelenjave. Ob vsakem obroku in ob prigrizkih postrezite nekaj. Če dojenčku dajete vloženo sadje, raje uporabite tistega, ki je v sadnem soku in ne v sirupu.

Jogurt za dojenčke in mlečni izdelki
Mlečni izdelki, kot sta sir in jogurt, vsebujejo veliko beljakovin, kalcija ter nekaterih vitaminov in mineralov, pomembnih za rast močnih kosti.

Meso in ribe za dojenčke
Meso, ribe, jajca in alternative, kot so tofu, leča, laški fižol in čičerka so dragocen vir beljakovin in železa, vendar pa rib in jajc dojenčku ni priporočeno ponujati pred 6. mesecem starosti. Po tej starosti mu poskusite enkrat ali dvakrat na dan ponuditi nekaj iz te skupine. Če dojenčka hranite z vegetarijansko prehrano, potem mu to ponudite dvakrat ali trikrat na dan. Meso in mastne ribe, kot so skuša, sardine, tuna in losos, vsebujejo veliko maščobnih kislin omega-3, ki so pomembne za kognitivni razvoj.

Maščobe in sladkor
V to skupino spadajo olja, maslo, margarina, tortice in piškoti. Maščobe in sladkor lahko vašemu dojenčku zagotovijo veliko energije, vendar vsebujejo le malo vitaminov in mineralov. Od maščob so za dojenčka najpomembnejše omega-3 nenasičene maščobne kisline, uporaba masla in nehidrogeniziranih margarin pa naj bo le občasna, tako kot sladice.

Sol v hrani za dojenčke
Prevelike količine soli v dojenčkovi prehrani lahko preobremenijo njegovi ledvici, ki se še razvijata. Zato iščite neslana živila in se pozanimajte o vsebnosti soli v hrani, ki jo ponudite dojenčku. Izognite se dodajanju soli pri doma pripravljeni hrani. Dojenčki ne bi smeli zaužiti več kot 1 g soli na dan.

Mleko za dojenčke
Čeprav bo vaš dojenček kadarkoli med dopolnjenim 4. in 6. mesecem starosti začel jesti gosto hrano, pa materino mleko oziroma nadomestno mleko še vedno ostaja glavni del njegove prehrane v času odstavljanja. Mleko vsebuje vitamine, minerale, maščobe in beljakovine, ki jih dojenček potrebuje, zlasti v zgodnejših stopnjah odstavljanja. Med 6. in 12. mesecem je priporočeno, da dojenčki spijejo okoli 500–700 ml materinega oziroma nadomestnega mleka na dan.