first-weaning-foods

Najprimernejša prva živila ob odstavljanju

Prva živila za odstavljanje
Prva živila za odstavljanje vašega dojenčka naj bodo čim bolj osnovna. Okusi naj bodo enostavni, tekstura pa gladka. Pireji so najboljša oblika prvih živil in z njihovo pomočjo se bodo začeli učiti, kako pogoltniti gosto hrano. Mnoge mame začnejo odstavljanje z rižem ali kašico za dojenčke, saj so zaradi gladke teksture popolni za ta namen. Nova živila uvajajte posamično na tri do štiri dni, da se vaš dojenček lahko navadi na enega, preden začnete z naslednjim.

Kosilo je primeren čas za začetek, in sicer po običajnem obroku mleka ali med njim, ko je vaš dojenček sproščen in ne preveč lačen. Ponudite mu 1 ali 2 žlički gladko pretlačene zelenjave (bučke ali cvetača) in količino vsak dan povečujte ter vsake 3-4 dni dodajte novo zelenjavo. Po dveh tednih dodajte še krompir in naj bo v razmerju z zelenjavo 1: 2. Po treh tednih uvajanja goste hrane dodajte še meso, tako da bo razmerje med zelenjavo, krompirjem in mesom enako 2 : 1 : ½ .
Na koncu 1. meseca  uvajanja je obroka zelenjavno-krompirjeve-mesne kaše približno 150–200 g . 

Pri odstavljanju je ključna potrpežljivost. Kar nekaj časa lahko traja, da se vaš dojenček nauči jesti in da se navadi novih okusov in tekstur. To je povsem običajno, saj je do zdaj jedel le mleko. Začnite postopoma in bodite pripravljeni na veliko kapljanja. Za celoten pregled živil za odstavljanje, si preberite naš članek o živilih za odstavljanje dojenčkov.​
​​​​​​​​​​