Top-10-Conception-tips

10 najboljših osnovnih namigov za zanositev

Uporabni nasveti za zanositev
Odločili ste se, da boste svoje življenje obogatili z dojenčkom, zato vam ponujamo 10 najboljših uporabnih nasvetov za izboljšanje možnosti za zanositev, ki jih imata s partnerjem, in da boste svoje telo pripravili na zdravo nosečnost.

1. Začnite jemati vsak dan 400 µg dopolnila folne kisline
Folna kislina lahko prepreči, da bi se otrok rodil z okvaro nevralne cevi. Nevralna cev povezuje hrbtenico in možgane in začne nastajati 16–18 dni po oploditvi. Nepravilnosti pri njenem nastajanju lahko povzročijo okvare, kot je spina bifida. Več o tem lahko izveste v našem članku o folni kislini in zanositvi.

2. Pred nosečnostjo uživajte zdravo prehrano
Z raznoliko prehrano si boste zagotovili hranilne snovi, ki jih telo potrebuje za zdravo nosečnost. Oba s partnerjem si vsak dan privoščita zdravo in raznoliko hrano, ki vsebuje zelenjavo, sadje, puste beljakovine in izdelke iz celega zrnja. Izognite se predelanim in ocvrtim jedem in zmanjšajte vnos sladkorja. Preberite več o pomenu zdrave prehrane v nosečnosti.

3. Ohranite zdravo telesno težo 
Zaradi močno prenizke ali previsoke telesne teže se lahko zmanjšajo možnosti za zanositev, zato si prizadevajte za zdravo telesno težo. Prekomerna telesna teža med nosečnostjo lahko poveča tveganje za visok krvni tlak in nosečniško sladkorno bolezen.

4. Prenehajte kaditi
Zaradi kajenja se lahko zmanjšajo vaše možnosti za zanositev, ogrozite pa lahko tudi zdravje svojega nerojenega otroka. Pri kadilcih je večje tveganje za splav ali prezgodnje rojstvo, pri njihovih otrocih pa obstaja večje tveganje za nizko porodno težo, sindrom nenadne smrti dojenčka (SIDS) in težave z dihanjem v prvih 6 mesecih življenja. Kajenje lahko vpliva tudi na plodnost moškega, zato tudi partnerja spodbujajte, naj preneha. Prijatelje in sorodnike prosite, naj ne kadijo v vaši bližini, saj je posredno kajenje prav tako škodljivo.

5. Omejite uživanje alkohola
Če nameravate zanositi, popolnoma prenehajte uživati alkohol ali pa ga vsaj čim bolj omejite. Alkohol se v nosečnosti sploh ne bi smel uživati. Tudi moški naj zmanjša količino zaužitega alkohola, saj lahko le-ta vpliva na kakovost semenčic.
6. Opravite temeljit zdravstveni pregled
Za noseče ženske so še zlasti nevarne nekatere bolezni, kot so rdečke in toksoplazmoza. Če torej načrtujete zanositev, to povejte izbranemu zdravniku, da lahko pred tem opravi potrebne teste in cepljenja. Če jemljete zdravila in/ali ste bolni, boste morda potrebovali dodatno nego. Spolno prenosljive bolezni lahko prav tako zmanjšajo možnosti za zanositev. Pri nekaterih boleznih ni simptomov, zato je najbolje, da se testirate, če ste v dvomih. Ko se odločite, da boste zanosili, se čim prej posvetujte z izbranim zdravnikom.

7. Sprostite se
Stres lahko resno zmanjša poželenje, kar pomeni, da obstaja manjša verjetnost za spolne odnose. Tudi hujši stres lahko povzroči zmanjšano nastajanje semenčic, zato si prizadevajte, da boste vsak dan našli čas za sproščanje. Na vas lahko pomirjujoče delujejo blagodejna masaža, nekaj minut meditacije ali dobra knjiga.

8. Redno telovadite
Redna telesna vadba vam bo pomagala ohraniti zdravo telesno težo, zmanjša pa lahko tudi stres. Z dobro telesno pripravljenostjo boste bolje obvladovali telesne potrebe v nosečnosti in ob porodnih popadkih.

9. Ne uporabljajte tesnih hlač
Ta nasvet je pomemben za moške! Za nastajanje najbolj kakovostnih semenčic mora biti temperatura mod nekoliko nižja, kot je telesna. Če želite izboljšati plodnost, nosite ohlapno perilo in hlače, izognite se vročim tušem in kopelim, prenosnega računalnika ne uporabljajte v naročju in ne nosite mobilnih naprav v sprednjih žepih hlač.

10. Imejte redne spolne odnose
Za najboljše možnosti zanositve so pomembni redni spolni odnosi na dva do tri dni. Na ta način lahko zagotovite, da boste vsak mesec ujeli plodne dni. Tako vam ne bo treba skrbeti, da nimate dovolj pogosto spolnih odnosov, čeprav je največja verjetnost za zanositev, če ga imate v približno enem dnevu od ovulacije. ​
​​

Povezane vsebine