Folic-Acid

Folna kislina v prehrani

Pomen folne kisline pred zanositvijo
Če nosečnost načrtujete v prihodnjih mesecih, je priporočeno jemati folno kislino v obliki dopolnila. Folna kislina je ključna za zdrav razvoj dojenčkove hrbtenice in njegovih možganov na najzgodnejših stopnjah nosečnosti. Brez zadostne količine folne kisline se poveča tveganje za okvaro nevralne cevi spina bifida (ko se nevralna cev v prvih nekaj mesecih nosečnosti ne zaraste). Pomembno je uživati tudi veliko živil, ki vsebujejo folno kislino, saj se ta vitamin bolje absorbira, ko ga zaužijemo s hrano, pri presnovi pa pomagajo rastlinski encimi.

Kaj je folna kislina?
Folno kislino imenujemo tudi folat ali vitamin B9. To je še en član družine vitaminov B, ki so pomembni za zdravje živčnega sistema. Optimalna količina dopolnila folne kisline za zdravo nosečnost je 400 mikrogramov (µg) dopolnila na dan. Poleg dopolnila folne kisline jejte tudi živila, ki vsebujejo veliko folne kisline.

Živila, ki vsebujejo folno kislino:​
  • goveja in piščančja jetra,
  • grah, fižol in leča, pšenični otrobi, jajca, sojini kalčki,
  • zelena listnata zelenjava (peteršilj, motovilec, špinača, brokoli, endivija, beluši, por),
  • nekatere vrste sadja, zlasti češnje, jagode, grozdje, pomaranče, mango,
  • rdeča pesa,
  • obogatena živila, kot so kruh in žita.
​​​​​​​

Povezane vsebine