Folic-Acid

Folna kislina

Folna kislina
Folna kislina je oblika vitamina B, ki je pomemben za preprečevanje okvar nevralne cevi, kot je spina bifida, in pomaga zagotavljati, da se hrbtenica vašega dojenčka pravilno razvija. Študije kažejo, da se s povečanjem vnosa folne kisline v nosečnosti (zlasti v začetku) zmanjšuje tveganje za okvare nevralne cevi. Folna kislina pomaga tudi pri delitvi celic in tvorjenju rdečih krvnih celic, zaradi česar je skozi celotno nosečnost pomembna za spodbujanje rasti vašega dojenčka.

Kako dobimo dodatno folno kislino
Vedno je dobro jesti hrano, ki je bogata s folno kislino, a tudi, če je vaša prehrana zdrava in uravnotežena, včasih težko samo s hrano zagotovite toliko folne kisline, kot je potrebno za zaščito vašega dojenčka pred okvarami nevralne cevi. Ker niso vse nosečnosti načrtovane, je priporočeno, da vse ženske v rodnem obdobju jemljejo 400 µg folne kisline dnevno, ali vsaj do 12. tedna nosečnosti, ko ugotovijo, da so noseče. Folno kislino pa dobimo tudi s prehrano, ki je bogata z nekaterimi spodaj navedenimi živili:

Dobri viri folne kisline
  • polnozrnati kruh,
  • večina sadja, zlasti pomaranče, grenivke, borovnice in maline,
  • pastinak, avokado, brokoli, brstični ohrovt, zelena listnata zelenjava, kot so špinača, blitva in ohrovt,
  • kuhan benečanski fižol, v pečici pečen fižol, čičerka in leča,
  • kosmiči, obogateni s folno kislino,
  • mleko in jogurt,
  • kvas in ekstrakt slada (v namazih in pijačah).
​​

Povezane vsebine