Sleep-during-pregnancy

Spanec med nosečnostjo

Težave s spanjem med nosečnostjo
Tretje tromesečje je lahko obdobje težav z utrujenostjo​ in spancem. Pogosto nočno zbujanje nosečnic ni neobičajno in za to ni kriva le potreba po pogostejšem odvajanju urina. Lahko se zbujate tudi zaradi bolečin. Zaradi velikega trebuha ste prisiljeni k spremembi drže in to povzroči bolečine v križu. Vaše vezi se z mehčanjem pripravljajo na porod in to je lahko zlasti v predelu medenice neprijetno.
Morda boste začeli smrčati ali boste smrčali pogosteje, saj nosni prehodi zatekajo in tako je dihanje oteženo. Če močno smrčite, se posvetujte z zdravnikom, saj lahko to negativno vpliva na pravilno dihanje. Prebujajo vas lahko tudi krči v nogah ali pa tudi nehoteno premikanje nog. Ta pojav, ki ga imenujemo tudi sindrom nemirnih nog, naj bi povzročalo neravnovesje mikrohranil in po porodu običajno izgine.

Zaradi pomanjkanja spanca ste lahko bolj dovzetni za prehlade, bolezni in depresijo. V nadaljevanju si lahko preberete o nekaterih načinih za spopadanje s pomanjkanjem spanca med nosečnostjo.

Načini spanja med nosečnostjo
100-odstotno zajamčena metoda za dober nočni spanec ne obstaja, tudi če niste noseči! Obstajajo pa preizkušeni načini, ki mnogim ženskam pomagajo. V nosečnosti lahko za boljši spanec poskusite naslednje:
  • spite na levem boku. S tem omogočite boljši pretok krvi do ploda in v vašo maternico ter ledvice. Poskusite se izogniti daljšemu spanju na hrbtu;
  • uporabljate lahko blazine za nosečnice, ki podprejo vaše noge in hrbet;
  • če vas mučijo krči v nogah, se izognite gaziranim pijačam;
  • če ne morete spati, ne ležite v postelji in se ne silite zaspati. Vstanite in preberite dobro knjigo, napišite kaj v dnevnik ali pa si privoščite toplo kopel;
  • če imate krče v nogi, jo iztegnite in upognite stopalo navzgor. Sprostite se;
  • spat hodite vedno ob istem času in enako velja za vstajanje. S tem si boste prilagodili telesno uro in naučili telo, da spi in se zbuja ob določenem času.Med nosečnostjo potrebujete več kot le običajnih 7–9 ur spanca, ki jih potrebuje večina;
  • poskusite zmanjšati vnos kofeina.Prevelika količina kofeina lahko vpliva na spanje in morda velja uživanje kave omejiti na jutranje ali najkasneje zgodnje popoldanske ure. Pred spanjem se izognite se velikim obrokom ali pitju tekočin. Za nekatere nosečnice je večerja najskromnejši obrok dneva, saj se tako med spanjem izognejo neprijetnim občutkom;
  • pred spanjem ne izvajajte naporne telesne vadbe.Raje si privoščite kaj sproščujočega, kot je topla kopel ali topli napitek.
​​​​​​​​