Weight gain during pregnancy

Pridobivanje teže med nosečnostjo

Pridobivanje telesne teže in nosečnost
Priporočeno telesno težo, ki bi jo morali pridobiti skozi celotno nosečnost, je mogoče izračunati na podlagi indeksa telesne mase (ITM).

Če želite določiti svoj ITM, preprosto delite svojo telesno težo v kilogramih s telesno višino v metrih na kvadrat. Na primer, če ste visoki 1,67 m in tehtate 58 kg, je vaš ITM 20,8 [58 kg/(1,67 x 1,67) = 20,8].Če niste prepričani o svojem ITM ali koliko teže ste pridobili, se lahko pogovorite s svojim zdravnikom, ki vam bo svetoval.

ITM Približna telesna teža, ki bi jo morali pridobiti med nosečnostjo
manj kot 20 med 12,5 kg in 18 kg
20–26 med 11,5 kg in 16 kg
več kot 26 med 7 kg in 11,5 kg​

Koliko telesne teže naj pridobim med nosečnostjo
Stalno in postopno pridobivanje telesne teže je najboljše, toda ženske in nosečnosti se med seboj razlikujejo, zato boste morda v nekaterih tednih pridobili več kot v drugih. Na splošno velja pravilo, da bi morale ženske z večjo telesno težo pred nosečnostjo pridobiti manj kilogramov, kot tiste z nižjo telesno težo.
Splošne smernice so, da naj bi v prvem tromesečju pridobili 1–3 kg, potem pa približno pol kilograma na teden v drugem in tretjem tromesečju.

Izguba telesne teže med nosečnostjo
Prekomerna telesna teža lahko pomeni večje tveganje za nastanek visokega krvnega tlaka, gestacijskega diabetesa in prezgodnjega poroda, poveča pa se celo tveganje za zaplete. Toda hujšanje med nosečnostjo ni priporočeno, saj lahko vpliva na nizko porodno težo vašega otroka in ga ogrozi. Zaradi hujšanja lahko oba z dojenčkom dobita premalo hranilnih snovi za njegov razvoj.
Zdrava in uravnotežena prehrana​, sestavljena iz širokega izbora živil, bo vašemu dojenčku zagotovila vitamine in minerale, ki jih potrebuje, vam pa bo preprečila nalaganje odvečnih kilogramov.

Prenizka telesna teža med nosečnostjo
Če ste noseči in tehtate premalo, lahko to povzroči težave vam in vašemu dojenčku. Vaš zdravnik ali zdravstveni delavec vam bo lahko svetoval o najbolj zdravem načinu dodajanja kalorij in hranilnih snovi v vašo prehrano, ki bodo zagotovili zdravo pridobivanje priporočene telesne teže.​​