Healthy-pregnancy-diet

Zdrava prehrana nosečnice

Zdrava prehrana nosečnice
Zdrava prehrana med nosečnostjo je pomembna, saj vaš dojenček preko vas skozi posteljico dobiva hranila, kot so vitamini in minerali. Z uživanjem uravnotežene in zdrave nosečniške prehrane boste svojemu še nerojenemu dojenčku zagotovili hranilne snovi, ki jih potrebuje za zdravo rast in moč.
Obema bo koristilo, če boste zdaj spremenili svojo vsakdanjo prehrano. Čeprav ste vedno jedli zdravo, pa so nekatera živila med nosečnostjo neprimerna.

Slabost in bruhanje v prvih nekaj mesecih nosečnosti lahko otežita zdravo prehrano, vendar pa bi morali z dobro uravnoteženo prehrano in jemanjem vitaminov v nosečnosti​​ dobiti dovolj hranilnih snovi, da bosta vi in vaš dojenček zdrava, dokler slabost ne pojenja.

Namigi za zdravo prehrano med nosečnostjo
  • Za uravnotežen vnos hranilnih snovi jejte raznoliko hrano. 
  • Jejte po malem in pogosto. Vaš cilj naj bodo 3 glavni obroki na dan z 2–3 vmesnimi lahkimi obroki (malicami).
  • Za povečanje vnosa vlaknin pojejte več sadja in zelenjave, polnozrnatih žit in fižola.
  • Poskrbite, da boste zaužili dovolj vitaminov in mineralov. K svoji prehrani dodajte vitamine za nosečnice in folno kislino v obliki prehranskega dopolnila.
  • V svojo prehrano vključite tudi dodatne dobre vire vitamina C, kot so rdeča paprika, pomaranče, jagode, kivi, brokoli, ohrovt, brstični ohrovt, cvetača in paradižnik.
  • Spijte vsaj 2 litra vode na dan skupaj z dodatnimi tekočinami, kot so manj mastno mleko, sokovi iz svežega sadja in juha.
  • Ne spijte več kot 2 skodelici čaja ali kave na dan.
  • Prizadevajte si, da boste na teden pojedli eno porcijo mastne ribe in eno porcijo bele ribe (izognite se morskemu psu, mečarici in jadrovnici).
  • Pri uporabi rastlinskih olj bodite zmerni, z izjemo oljčnega olja, ki ga lahko uporabljate tako za kuhanje kot za solatne prelive.
  • Obdelana in konzervirana živila lahko vsebujejo velike količine soli in dodatkov, zato se jim čim bolj izogibajte.
  • Sladkarije, hrustljavi prigrizki, tortice, piškoti in sladkor nimajo prave hranilne vrednosti, ampak le dodatne kalorije, zato je najbolje, da se z njimi posladkate le občasno ali pa jih zamenjate za bolj zdrave alternative. Če se jim boste uprli zdaj, boste po porodu lažje pridobili postavo, ki ste jo imeli pred nosečnostjo.

Če menite, da ne pojeste dovolj določene skupine živil in če vas skrbi, da vam primanjkuje vitaminov, mineralov ali drugih hranilnih snovi, se pogovorite z zdravstvenim delavcem ali zdravnikom, ki vam bo morda lahko pomagal ali priporočil varno prehransko dopolnilo za nosečnice.
​​​​​​​​​​