Essential fats during pregnancy

Pomembne maščobe v nosečnosti

Maščobe so del zdrave prehrane v nosečnosti.
Maščobe so v medijih prišle na zelo slab glas, zato ni težko pomisliti, da se moramo maščobam za vsako ceno izogniti, če želimo imeti zdravo prehrano. Maščobe so pomemben del naše prehrane, ne glede na to, ali smo noseči ali ne. Zagotavljajo nam energijo, nujne so za gradnjo celic in tvorjenje hormonov ter vsebujejo vitamine A, D, E in K (tiste, ki so topni v maščobi) in pomembne maščobne kisline, kot sta omega-3 in omega-6. Za rast in razvoj možganov ter živčnega sistema vašega dojenčka je zlasti pomembno, da med nosečnostjo dobite dovolj maščob omega-3.

Težave lahko nastanejo, če pojemo preveč zelo mastnih živil ali če izberemo napačne vrste maščob, zaradi česar lahko pridobimo prekomerno telesno težo in premalo pomembnih „dobrih“ maščob, ki jih potrebujemo.

Nekatere dobre maščobe za prehrano
  • maščobe, ki jih najdemo v mastnih ribah (omega-3), so odlične za oči in možgane vašega dojenčka;
  • maščobe iz semen;
  • enkrat nenasičene maščobe – oljčno olje po kapljicah za praženje/prelive.

Jejte manj naslednjih maščob:
  • maščob v čokoladi, torticah, piškotih,
  • maščob iz ocvrte hrane – čips, pečene klobase in hrustljavi prigrizki,
  • masla, namazov in omak na kruhu in krompirju (uporabljajte zmerno).

Zakaj vaš dojenček, ki se razvija, potrebuje maščobe?
Dojenček potrebuje med nosečnostjo prehrano, ki vsebuje veliko koristnih maščob. Maščobe so njegov glavni vir energije. Dojenčkovi možgani, ki jih v 60 % tvorijo  maščobe, za rast uporabljajo skoraj tri četrtine celotnega energijskega vnosa, možgani odraslega pa je porabijo le petino. Ko se vaš dojenček rodi, bo dobil veliko pomembnih maščob iz vašega mleka, ki vsebuje več kot 50 % kalorij v obliki maščob. Zdaj, ko je še v maternici, pa mu morate vi zagotoviti maščobe, ki jih potrebuje.

Maščobe so bistvene za absorpcijo vitaminov
Maščobe so prenašalci v maščobi topnih vitaminov, kot so vitamini D, E in K:
  • vitamin D skrbi za zdrave kosti in zobe;
  • vitamin E kot antioksidant ščiti celične membrane;
  • vitamin K skrbi za pravilno celjenje ran, saj pomaga pri strjevanju krvi, skrbi pa tudi za močne kosti.
​​​