Top 5 healthy eating tips

5 najboljših namigov za zdravo prehrano

Namigi za zdravo nosečnost
Za vas in vašega rastočega dojenčka je med nosečnostjo zlasti pomembno, da jeste zdravo prehrano. V nadaljevanju je opisano, katera so zdrava živila v času nosečnosti in kako se zdravo prehranjevati.

1. Ne skrbite, če vam v začetku nosečnosti nobena hrana ne diši!
Morda vam že sama misel na hrano sproži slabost in pri tem niste edini. Jutranje slabosti se pojavljajo v valovih, pogosto takrat, ko to najmanj pričakujete. Pri nekaterih se jutranja slabost pojavlja kadar koli čez dan ali noč. Pri večini žensk pojenja približno proti koncu prvega tromesečja. Ne skrbite, čeprav zaradi jutranje slabosti nekaj časa ne morete jesti preveč raznolike prehrane, pa to prvih nekaj tednov ne bo škodilo vašemu dojenčku.
Slabost povzročajo večje količine hormonov v vaši krvi, kar je znak za dober potek nosečnosti. Če imate torej to težavo, si preberite naše namige za jutranjo slabost in bodite prepričani, da boste kmalu dobro jedli in se počutili bolje.

2. Pojejte veliko sadja in zelenjave
Čeprav se skoraj vsi zavedamo, da nam sadje in zelenjava koristita, pa imate sedaj še več razlogov, da jih vključite v prehrano. Poleg tega, da sta dobra za vas, sta pomembna tudi za vašega dojenčka, saj vsebujeta ogromno hranilnih snovi za njegovo zdravo rast.

Poskusite jesti čim bolj pisano zelenjavo, saj si boste na ta način zagotovili dobro mešanico močnih vitaminov in rastlinskih hranil, ki lahko koristijo vam in dojenčku. Med ovsene kosmiče lahko na primer dodate narezane jagode, v jogurt za dopoldanski prigrizek lahko zmešate pest borovnic, sendvič pa lahko napolnite z zrelimi rdečimi paradižniki in svežo solato.

3. Jemljite dodatke folne kisline
Če ste jemali tablete folne kisline, ko ste poskušali zanositi, ne prenehajte, ko vam uspe. Zdravniki priporočajo, da se za zdravo rast dojenčkove hrbtenjače in možganov folna kislina jemlje vsaj do četrtega meseca nosečnosti. Če pa nosečnost ni bila načrtovana, začnite čim prej jemati folno kislino in jo jemljite do 4. meseca. Več o tem pomembnem vitaminu lahko preberete v našem članku o folni kislini v nosečnosti.

4. Spijte veliko tekočine
Voda, mleko, sveži sadni sokovi in omejene količine čaja in kave lahko pripomorejo k zadostnemu vnosu tekočine v času nosečnosti. Z napredovanjem nosečnosti se poveča količina krvi v telesu, zaradi česar morate spiti nekoliko več kot običajno, zato poskrbite, da boste to počeli redno in ne čakajte na občutek žeje. Vsako jutro napolnite steklenico s svežo vodo in jo imejte čez dan vedno v bližini.

​5. Ne jejte dvakrat več ... jejte dvakrat bolje!
Čeprav je ta rek precej znan, pa ne pomeni, da morate dejansko jesti za dva. Pomembno je, da je vaša prehrana v nosečnosti zdrava. To pomeni, da je treba predelana živila zamenjati s svežimi in polnovrednimi živili ter se znebiti živil, ki vsebujejo veliko sladkorja, soli in nezdravih maščob. Če želite izvedeti več, preberite članek o tem, da med nosečnostjo ni dobro jesti za dva​.​
​​​