Best-food-in-pregnancy

Najboljša hrana v nosečnosti

Zdrava prehrana med nosečnostjo
Med vašo nosečnostjo je zdrav razvoj vašega dojenčka odvisen od hranilnih snovi, ki jih zagotavlja vaša prehrana. Tako je razumljivo, da želijo mnoge bodoče mamice v svojo prehrano vključiti čim več hranilnih snovi in tako izbirajo prava živila. Mnogi menijo, da „super živila“ zagotavljajo večje količine vitaminov, mineralov in antioksidantov kot običajna živila, v resnici pa zdrava prehrana v nosečnosti pomeni uživanje kar se da raznolikih živil.

Super živila: Nekatera najboljša živila za nosečnice
Med nekatera pogosto omenjena super živila štejemo:
  • jagodičevje, kot so borovnice, goji jagode in acai jagode,
  • granatno jabolko,
  • morske alge,
  • mlada pšenica,
  • avokado.

Pojem „super živila“ nima prave znanstvene podlage, čeprav za večino živil, označenih kot „super“, velja, da vsebujejo veliko antioksidantov, kot je vitamin C. Mnogi strokovnjaki na področju prehrane se strinjajo, da je kljub večji vsebnosti hranilnih snovi v nekaterih živilih pomembno jesti raznolika živila in tako zagotoviti uravnoteženo prehrano.

Zdrava prehrana med nosečnostjo
V resnici lahko edino z vključevanjem raznolikih živil v prehrano v nosečnosti dobite dovolj hranilnih snovi, ki jih potrebuje vaš otrok.
V nadaljevanju so navedena le nekatera živila, primerna za nosečnice, ki bi jih morali vključiti v svojo prehrano, in njihove koristi:
  • mastne ribe – vir pomembnih maščobnih kislin omega-3, ki so nujne za delovanje celic, možganov in razvoj oči;
  • jajca – dober vir beljakovin pa tudi železa in vitamina B12;
  • sončnična semena – odlična za grizljanje, saj niso le vir maščobnih kislin omega-3 in omega-6, ampak vsebujejo tudi veliko magnezija, vitaminov A, B, D, E in K, kalcija, železa, kalija in cinka;
  • jogurt – izbirajte manj mastne različice, saj vsebujejo ravno toliko kalcija kot polnomastne;
  • polnozrnat kruh – dober vir vlaknin, vitamina B in ogljikovih hidratov s počasnim sproščanjem;
  • obogateni kosmiči – dober vir pomembnih vitamina B, folne kisline in tudi železa;
  • sladki krompir – poln kalcija, vitamina C in A ter beta-karotena;
  • brokoli – vsebuje veliko folne kisline, kalcija in magnezija, ki so nujni za razvoj kosti;
  • posušene marelice – zelo okusen sladek prigrizek, ki bo napolnil vaše zaloge železa in zagotovil tudi folno kislino, kalij, kalcij in magnezij;
  • banane – zagotavljajo kalij in pomagajo ohranjati zdravo ravnotežje tekočin;
  • jagode – okusen način, kako dobiti vitamin C. Če boste za sladico pojedli skodelico jagod, boste tako pripomogli k absorpciji železa, ki ste ga ravno zaužili;
  • voda – bistvena je za ohranjanje vaše in otrokove hidracije, pomagala bo preprečiti cistitis in zaprtje.

Kot lahko vidite, so nekatera živila, ki jih jemo vsak dan, ravno toliko koristna kot tako imenovana „super živila“. Če temu dodamo še veliko vode in počitka, bo njihovo vključevanje v vsakodnevno prehrano koristilo vam in vašemu dojenčku. Če želite izvedeti več, priporočamo članek o tem, kaj velja za zdravo prehrano v nosečnosti​​.
​​​​​​