Healthy-toddler-diet

Zdrava prehrana malčka

Zdrava hrana za malčke
Čas, ko vaš dojenček napreduje v malčka, je obdobje intenzivnega telesnega in umskega razvoja. Tako kot se krepijo mišice vašega malčka, se tudi njegovi možgani lotijo razvojno naprednejših dejavnosti, kot sta hoja in govorjenje. Za zagotavljanje čim bolj zdrave rasti in razvoja malčka je bistvena uravnotežena prehrana.

Prehranske potrebe malčkov se razlikujejo od vaših
Starši bi se morali zavedati, da je treba zdrave obroke za malčke prilagoditi posebnim prehranskim potrebam malčkov. To je treba upoštevati pri pripravi družinskih obrokov. 

Obroki za malčke ne vsebujejo dodanega sladkorja in soli
Malčki bi morali dobiti manj kot 2 g soli na dan – 1/3 največje priporočene dnevne količine pri odraslih. Mnoga živila za odrasle tako niso primerna za malčke. Hrani, ki jo pripravljate za malčka, ni priporočljivo dodajati soli. Uporabite lahko naravne sladkorje, ki jih najdemo v sadju, zelenjavi in mleku, izogibajte pa se živilom z dodanim sladkorjem.

Vitamini in minerali za malčke
Malčki potrebujejo mnogo več osnovnih hranilnih snovi. Na primer, v primerjavi z odraslimi potrebujejo trikrat več železa, cinka in kalcija (na kilogram telesne teže).

Velikost porcije hrane za malčke
Glede na to, da je malčkov želodec vsaj trikrat manjši od vašega, mora vaš malček jesti pogosto in majhne obroke. Malčki hitro rastejo in postajajo vedno aktivnejši, zato z vsako žlico potrebujejo več kalorij (energije) in hranilnih snovi kot vi. Stalno energijo in hranilne snovi za ves dan jim bodo zagotovili majhni in uravnoteženi obroki z rednimi hranljivimi prigrizki​. V rubriki o najboljših prigrizkih za malčkalahko najdete nekaj odličnih hranljivih zamisli za prigrizke.

Več maščob, manj vlaknin
Vaš malček potrebuje prehrano, ki vsebuje sorazmerno veliko maščob in malo vlaknin – ravno nasprotno od prehrane, ki jo potrebuje povprečna odrasla oseba (glejte naš članek z naslovom Maščobe in vaš malček). Čeprav so vlaknine koristne za odrasle, pa se lahko vaš malček zaradi prevelike količine vlaknin preveč nasiti in tako ne dobi potrebnih hranilnih snovi.

Prebiotični oligosaharidi ali prebiotične vlaknine (prebiotiki)
Prebiotiki hranijo koristne bakterije, ki so naravno prisotne v prebavnem traktu vašega malčka. Ker so prebiotiki prisotni v materinem mleku, velja dojenje za najboljše, kar lahko ponudite dojenčku. Poleg tega jih najdemo tudi v nekaterih živilih in pijačah, kot so banane, čebula, paradižnik, radič in nekatere vrste nadaljevalnih mlek za malčke. Če boste ta živila vključevali v prehrano vašega malčka, boste spodbudili nastajanje ustrezne količine koristnih bakterij.

Mleko in mlečni izdelki za vašega malčka
Mleko še vedno igra pomembno vlogo v prehrani vašega malčka. Za zagotavljanje priporočenega dnevnega vnosa lahko spije do 500 ml mleka ali pa ga zaužije v obliki mlečnih izdelkov kot kombinacijo mleka, sira in jogurta. Nadaljevalno mleko Aptamil 3 in 4 sta posebej izdelana z dodatkom prebiotikov ​scGOS/lcFOS. To so posebne sestavine, podobne naravnim prebiotikom, ki so prisotni v vrsti sadja, žit in zelenjave. Vsebuje tudi več železa kot kravje mleko, ki je bistven za razvoj malčkovih možganov in za zdravo kri. Aptamil 3 in 4 vsebujeta tudi več vitamina C kot kravje mleko, tako zagotavljata ključne hranilne snovi za potrebe vašega rastočega malčka.​
​​​