A-balanced-diet-for-a-toddler

Uravnotežena prehrana malčka

Obroki za malčke
Za zdravo rast in razvoj so ključnega pomena raznolika in hranljiva prehrana malčkov ter dobre prehranjevalne navade. V času hitre rasti in razvoja ima vaš dejavni malček posebne prehranske potrebe.

Uravnotežena prehrana za malčke je sestavljena iz enakih skupin živil, kot jih potrebujemo odrasli, toda v drugačnih razmerjih:
  • Škrobna živila za zagotavljanje energije, kot so kruh (ponudite mešanico polnozrnatega in belega), palačinke, nesladkani kolački, žita za zajtrk, testenine in krompir. Ponudite porcijo pri vsakem obroku, lahko pa tudi v obliki prigrizka. Cilj naj bodo 4 porcije na dan.
  • Sadje in zelenjava za vitamine, minerale in vlaknine. Glede na to, da sadje in zelenjava različnih barv zagotavljata različne hranilne snovi, ju velja ponuditi v čim več barvah. Cilj naj bo 2–4 porcije na dan, pri čemer naj bosta sadje in zelenjava vključena pri vsakem obroku in kot prigrizek.
  • Mlečni izdelki za kalcij in beljakovine, kot so mleko za malčke​​, sir in jogurt ter druga hrana, bogata s kalcijem. Vaš malček bi moral na dan dobiti 2 – 3 porcije mlečnih izdelkov (če je vaš malček mlajši od 2 let, izbirajte polnomastne izdelke).
  • Meso, ribe in alternative, jajca in stročnice, ki vašemu malčku dajejo bistveno železo, beljakovine in maščobe omega 3. Dobiti bi moral 2 majhni porciji na dan. Omejite porabo predelane in predpripravljene hrane, kot so piščančji kroketi, klobase, ribje palčke in hamburgerji, saj ima malo beljakovin ter pogosto več maščob in soli.
  • Živila, ki vsebujejo veliko maščob in sladkorja, kot so olje, maslo, torte in piškoti, uporabljajte v majhnih količinah. Čeprav zagotavljajo energijo, pa vsebujejo dokaj malo vitaminov in mineralov. Kljub temu, da jih lahko vključite v prehrano vašega malčka, jih ponudite kot dodatek ali občasno sladico. Naj ne nadomeščajo drugih skupin živil.
  • Poskrbite, da vašemu malčku vsak dan ponudite 6–8 kozarcev tekočine. Voda je najboljša pijača, saj je najbolj prijazna do zob. Spodbujajte redno pitje vode čez dan. Ob prvem letu starosti je poprečna dnevna količina vseh zaužitih tekočin (voda, mleko, juha, sveže stisnjeni sokovi brez dodanega sladkorja) približno 600 ml.

Ne skrbite, če vaš malček ne poje vsak dan vseh naštetih živil. Preprosto si prizadevajte za tedensko doseganje povprečja.​​