Support-their-immunesystem-trough-nutrition

Prehranska podpora imunskemu sistemu malčka

Podpora malčkovemu imunskemu sistemu
Za razvoj otrokovega imunskega sistema je pomembnih prvih nekaj let njegovega življenja. Ko vaš dojenček postane malček, se bosta skupaj mnogo več gibala zunaj, verjetno bo šel v vrtec ali varstvo, pri tem pa bo spoznaval nove prijatelje in se igral na prostem – vse to pa pomeni, da bo izpostavljen novim vrstam okužb.

Takšna izpostavljenost je zdrava in bo pomagala okrepiti malčkov imunski sistem. Kot starš mu lahko pomagate z uravnoteženo prehrano za malčka, vključno z živili, ki vsebujejo hranilne snovi, kot so železo in vitamini pa tudi prebiotiki.

Prebiotiki za otroke
Prebiotiki omogočajo povečevanje števila koristnih bakterij, ki so naravno prisotne v prebavnem sistemu vašega malčka. Koristne bakterije v dovolj velikem številu pomagajo v boju s škodljivimi bakterijami in tako podpirajo malčkov imunski sistem. Prebiotiki so v naravni obliki prisotni v nekaterih živilih, kot so:
  • s prebiotiki obogateni mlečni izdelki, kot je jogurt
  • čebula
  • paradižnik
  • beluši
  • radič
  • česen
  • artičoke.
Prebiotike vsebujejo tudi nekatere vrste nadaljevalnih mlek za malčke, ki dopolnjujejo uravnoteženo prehrano.

Železo
Železo je pomembno za tvorjenje hemoglobina v rdečih krvnih celicah, ki po telesu prenaša kisik. Železo lahko vpliva tudi na imunski sistem. Otroci, ki ne dobivajo redno dovolj železa, imajo lahko oslabljen imunski sistem in so lahko posledično manj odporni na okužbe. Malčkove potrebe po železu so precej velike in je včasih težko doseči redno zauživanje dovolj velikih količin železa. Dobri viri železa so:
  • jetra
  • meso (zlasti rdeče meso)
  • fižol
  • oreščki
  • posušeno sadje, kot so posušene marelice
  • celo zrnje, kot je rjavi riž
  • obogateno nadaljevalno mleko (mlečne formule za malčke in otroke)
  • obogatena žita za zajtrk
  • sojina moka
  • temnozelena listnata zelenjava, kot sta vodna kreša in listnati ohrovt.
Za dodatne informacije si preberite naš članek o pomembnosti železa​​.

Cink
Cink najdemo v vseh telesnih tkivih in ima številne pomembne funkcije. Telesu pomaga pri tvorjenju novih celic in encimov, ki so potrebni za podporo malčkovemu imunskemu sistemu, prav tako pa pomaga tudi pri celjenju ran. Cink lahko najdete v živilih, kot so:
  • meso
  • školjke
  • mleko
  • sir
  • kruh
  • žitni izdelki, kot so pšenični kalčki.
Vitamin D
Vitamin D ni pomemben le za zdrave kosti in zobe, ampak podpira tudi malčkov imunski sistem. Večino vitamina D nam zagotovi sončna svetloba na naši koži, saj se ta vitamin tvori pod kožo kot odziv na sončno svetlobo. Toda sonce ni vedno dovolj močno, da bi prišlo do te reakcije. Zaradi omejene izpostavljenosti sončni svetlobi ter zaradi hitrega razvoja kosti in zob malčki dnevno potrebujejo zadosten vnos vitamina D s prehrano.

Med virivitamina D za otroke so:
  • mastne ribe (npr. losos, skuša)
  • jajca
  • obogatena margarina
  • obogatena žita za zajtrk
  • nekatere vrste nadaljevalnega mleka (mlečne formule za malčke in otroke).
Glede na to, da zelo malo živil vsebuje zadostne količine vitamina D, je priporočljivo, da ga vaš malček dobiva v obliki dodatkov.

Vitamin C
Vitamin C je pomemben pri zaščiti celic in skrbi za zdravje vašega malčka. Poleg tega ga za boj proti okužbam potrebujejo bele krvne celice. Vašemu malčku pomaga pri celjenju prask ali modric na koži in tudi pri absorpciji železa. Vitamin C za otroke najdemo v:
  • papriki
  • brokoliju
  • brstičnem ohrovtu
  • sladkem krompirju
  • pomarančah
  • kiviju.
Vitamin A
Vitamin A podpira malčkov imunski sistem v boju proti okužbam, ker je udeležen pri tvorjenju protiteles in delovanju imunskih celic. Vašemu malčku pomaga ohranjati zdravo kožo in vsa podkožna tkiva, ki tvorijo izločke, kot sta nos in črevo. Vitamin A za vašega malčka najdete v:
  • mlečnih izdelkih, kot so sir, mleko in jogurt
  • jajcih
  • mastnih ribah (kot je skuša)
  • obogatenih margarinah.
Zdrava in raznolika prehrana, ki vsebuje širok izbor živil, bi morala malčkovemu imunskemu sistemu zagotoviti vse, kar potrebuje, vendar pa je lahko to pravi podvig, zlasti, če je vaš malček v fazi nemirnosti ob hranjenju.
​​​