Food-safety-and-foods-to-avoid

Varnost živil in nepriporočljiva hranila za malčka

Živila za malčke, ki se jim je treba izogniti
Medtem ko nekatera živila pri pripravi preprosto potrebujejo dodatno pozornost, pa se je drugim dobro popolnoma izogniti:
  • Preverite vsebnost soli v predpripravljeni hrani in prizadevajte si, da ne boste dodajali soli doma pripravljenim obrokom – namesto tega uporabite zelišča in začimbe. Malčki bi morali zaužiti manj kot 2 g soli na dan –1/3 največje priporočene dnevne količine pri odraslih.
  • Izogibajte se tudi umetnim aromam, barvilom, konzervansom in sladilom. Čeprav jih ni dovoljeno dodajati v prehrambne izdelke za dojenčke, pa so lahko prisotni v živilih za odrasle, kot so brezalkoholne pijače in sokovi.
  • Nekatere aditive povezujemo z vedenjskimi motnjami pri otrocih, zato je vedno najbolje najprej preveriti oznako.
  • Neustrezno pripravljeni jajca in školjke lahko povzročijo zastrupitev s hrano, zato poskrbite, da bodo dobro kuhani.
Alergija na arašide
V preteklih letih je veljala smernica, da naj bi z izogibanjem arašidom omejili tveganje za alergije. Vendar pa ni jasnih dokazov o tem, da arašidi vplivajo na možnost razvoja alergij pri vašem otroku. Posledično je bila ta smernica spremenjena: 
  • Doječe matere lahko arašide jeste kljub morebitni zgodovini alergij v družini. 
  • Varno jih lahko vključite v prehrano otrok starejših od 9 mesecev, vendar pa je zaradi spremljanja morebitnih negativnih odzivov pri otroku priporočeno uvajati vsako živilo posebej. 
  • Če je bila pri vašem otroku dokazana alergija (npr. ekcem ali alergija na druga živila) ali če ima družina zgodovino alergij, se posvetujte z zdravnikom, preden otroku prvič ponudite arašide.
Zapomnite si, da se je treba zaradi nevarnosti zadušitve do petega leta izogibati celim ali narezanim oreščkom, lahko pa ponudite zmlete oreščke in namaze iz njih.