Fats-and-your-toddler

Maščobe in vaš malček

Zdrave maščobe za malčke
Ravnovesje energije in hranilnih snovi, ki je potrebno za zdravo prehrano malčka, se razlikuje od ravnovesja za odrasle. Malček potrebuje obroke, ki vsebujejo dokaj veliko dobrih maščob in manj vlaknin. Čeprav so vlaknine dobre za odrasle, pa lahko malčka preveč vlaknin nasiti in tako ne dobi energije in hranil, ki jih potrebuje.

Zdrave maščobe v prehrani vašega dojenčka so osnovni vir energije in v maščobi topnih vitaminov (vitamini A,D,E in K), zato so ključne za zdrav razvoj možganov in nastajanje celic. Pri tem pa je pomembno vedeti, katere maščobe so zdrave in katere niso.

Zdrave maščobe
Enkrat nenasičene maščobe – te maščobe najdemo v olivnem ali arašidovem olju, oreščkih*, semenih in v avokadu in so dobre za vašega malčka.

Večkrat nenasičene maščobe omega-3 – te maščobe najdemo v mastnih ribah, kot so losos, tuna, sardine in skuša, ter v lanenem, repičnem, sojinem, orehovem, olivnem in sončničnem olju (maščobe omega-6). Maščobe omega-3 so zelo blagodejne za zdravje vašega malčka.

Maščobe, ki jih je treba uživati zmerno
Večkrat nenasičene maščobe omega-6 – od zelenjavnih do sončničnih olj. Te maščobe so primerne v zmernih količinah, vendar pa jih ni dobro segrevati pri visokih temperaturah, saj pri pregrevanju nastajajo nezdrave trans maščobe.

Nasičene maščobe – pomembne so za zdrave celične membrane in nastajanje hormonov in so primerne za uporabo pri kuhanju, saj pri pregrevanju ne nastajajo trans maščobe. Čeprav vam ne škodijo, pa strokovnjaki svetujejo zmerno uporabo, da v vaši prehrani ostane dovolj prostora za najbolj zdrave maščobe (navedene zgoraj).

Nezdrave maščobe
Trans maščobe – najdemo jih v predelani hrani, kot so piškoti, peciva, hrustljavi prigrizki in čokolada. Takšnim maščobam se je treba čim bolj izogibati, saj so škodljive za malčkovo zdravje.

Mlečni izdelki z nizko vsebnostjo maščob
Mleko z manj maščob ali polposneto mleko, manj mastni jogurt in drugi mlečni izdelki z manj maščob niso priporočeni za dojenčke in malčke, mlajše od 2 let. Posneto mleko ni primerno za otroke mlajše od 5 let.

Če želite izvedeti več o tem, s katerimi živili hraniti malčka, si preberite naš članek o pripravi zdrave prehrane za malčke​​.

*Zaradi nevarnosti zadušitve otrokom,mlajšim od 5 let, ne smemo dajati celih ali narezanih oreščkov.​