Breastfeeding-tips

Namigi za dojenje

10 enostavnih korakov za uspešno dojenje
Začetek dojenja ni vedno enostaven in morda se ob tem ne počutite povsem naravno, zato je pomembno, da se pred tem naučite čim več. Naslednjih 10 preprostih namigov lahko močno pripomore pri dojenju:
  • najboljša nega v nosečnosti vam in dojenčku zagotavlja zdravje po porodu;
  • v nosečnosti preberite čim več o dojenju;
  • izbranega zdravnika obvestite o morebitnih poškodbah, operacijah ali vdrtih bradavicah;
  • povejte, da želite dojenčka podojiti čim prej po porodu;
  • z dojenčkom bodita skupaj v sobi;
  • pogovarjajte se s prijateljicami, ki so uspešno dojile;
  • vsaj prvih 6 mesecev dojenčka hranite izključno z dojenjem;
  • pričakujte, da se bo količina mleka povečala čez nekaj dni in bodite pripravljeni, da boste v 24 urah dojili od 8 do 12-krat;
  • veliko počivajte;
  • ne obupajte, sebi in dojenčku dovolite, da se naučita dojenja.
Nega dojk v času dojenja
Če želite zagotoviti zdravo dojenje, je pomembna ustrezna nega dojk. Navsezadnje so ključne za prehrano dojenčka. Nekaj nasvetov, kako negovati dojke v obdobju dojenja:
  • podnevi in ponoči nosite udoben modrček za dojenje;
  • če vam izteka mleko, si v modrček vstavite prsne blazinice;
  • po vsakem dojenju si s čisto vodo očistite dojki in jih nežno osušite;
  • izognite se uporabi mil, alkohola in odišavljenih čistilnih sredstev, zaradi katerih se izsuši koža in razpokajo bradavice.
Kaj jesti v času dojenja
Čeprav si morda želite začeti izgubljati telesno težo, ki ste jo pridobili med nosečnostjo, zdaj ni pravi čas za to. Vaše telo potrebuje za nastajanje mleka dodatne kalorije. Najbolje je jesti uravnoteženo prehrano. Z upoštevanjem spodnjih nasvetov lahko sebi in dojenčku zagotovite vse hranilne snovi, ki jih potrebujeta.

Nekatere preudarne prehranjevalne strategije za ohranjanje zdrave prehrane med dojenjem​ so:
  • osredotočite se na sadje, zelenjavo, puste beljakovine in polnozrnate izdelke, ki vsebujejo veliko vlaknin, vitaminov, mineralov in rastlinskih hranil;
  • fižol, mlečni izdelki, piščanec, ribe in pusto meso vsebujejo beljakovine, vitamine in minerale;
  • večkrat na dan pojejte manjše obroke; vmes si privoščite zdrave prigrizke, kot so narezano sadje, zelenjava in oreščki;
  • omejite uporabo živil, ki vsebujejo veliko „praznih kalorij“ in malo hranilnih snovi, kot so sladka peciva in piškoti;
  • spijte veliko tekočine. Poleg vode so lahko to še juhe, manj mastno mleko in nesladkani 100-odstotni sadni sokovi;
  • izognite se pitju brezalkoholnih pijač, alkohola in sladkanih sadnih sokov ali pa te pijače vsaj omejite.