Good foods to eat when breastfeeding

Prehrana s kakovostnimi živili v času dojenja

Kaj jesti v času dojenja
Najboljša živila v času dojenja so del uravnotežene in raznolike prehrane. Povprečno boste potrebovali približno 300–500 dodatnih kalorij na dan. Če jih dobite z zdravimi živili, boste tako dobili vse hranilne snovi, ki jih potrebujete za zdravje in za nastajanje kakovostnega mleka za dojenčka. Med njimi so naslednja:
  • pusto meso, ribe, jajca, stročnice (leča in fižol);
  • mastne ribe, zlasti losos, skuša in sardine, saj vsebujejo veliko maščobnih kislin omega-3 in so zelo pomembne za kognitivni razvoj vašega dojenčka. Jejte jih enkrat ali dvakrat na teden;
  • sadje in zelenjava, zmerne količine svežih sadnih sokov in zelenjavnih juh;
  • mleko, sir, jogurt z manj maščobe – dnevno najbolje 3 porcije mlečnih izdelkov, bogatih s kalcijem;
  • polnozrnati kosmiči in kruh, rjavi riž in testenine – poskrbijo za dolgotrajnejšo sitost in pravo raven sladkorja v krvi;
  • zdravi prigrizki, kot so oreščki, kocke sira ali korenček za potešitev lakote med obroki;
  • veliko vode za zadosten vnos tekočine, saj se potrebe po tekočini s proizvodnjo mleka povečajo;
  • živila, bogata z vitaminom D, med katerimi so mastne ribe, jajčni rumenjaki, obogateno mleko in kosmiči (preverite deklaracije na obogatenih živilih in se prepričajte, da so obogatena z vitaminom D).
Z jemanjem vitaminov za doječe matere si lahko pomagate zagotoviti nekatere pomembne hranilne snovi, vendar pa je pomembno jesti zdravo in uravnoteženo prehrano. Ob zmerni uporabi je primernih večina živil, vendar pa z nobenim ni dobro pretiravati.
​​​