Benefits-of-breastfeeding

Koristi dojenja

Prednosti dojenja
Tako za mater kot za dojenčka obstaja veliko koristi dojenja, ki jih je težko doseči s hranjenjem po steklenički. Hranilna vrednost materinega mleka je večja od katere koli druge hrane, ki jo lahko daste dojenčku, imunska podpora, ki jo vaš dojenček dobi iz njega, pa je pomembna za njegovo zdravje in zadovoljstvo.

Hranila v materinem mleku
Dojenje zagotavlja popolno prehrano od prvega dne dalje.  Zagotavlja beljakovine, maščobe, ogljikove hidrate, vitamine in minerale kot so železo, kalcij in fosfor v obliki, ki jo vaš dojenček z lahkoto absorbira. Vaš dojenček potrebuje neprekinjeno oskrbo z maščobami LCP (dolgoverižne večkrat nenasičene maščobne kisline), ki jih z materinim mlekom zagotavljate od rojstva, saj so pomembne za razvoj njegovih možganov, oči in živčnega sistema, ki bodo še vedno hitro rasli.

Koristi dojenja za zdravje
Materino mleko podpira imunski sistem vašega dojenčka. Vsebuje kombinacijo zaščitnih dejavnikov, vključno s protitelesi in prebiotičnimi oligosaharidi, ki ga ščitijo pred boleznimi. Dojenčka lahko pomaga zaščititi tudi pred razvojem astme v otroštvu. Prebiotični oligosaharidi, ki jih najdemo v materinem mleku, so posebne hranilne snovi, ki spodbujajo rast koristnih bakterij v prebavnem sistemu. Zdrava raven teh dobrih bakterij pomaga pri boju z morebitnimi škodljivimi bakterijami in tako od znotraj podpira naraven obrambni sistem vašega dojenčka. Prispevajo lahko tudi k zdravi prebavi, zaradi česar je blato vašega dojenčka mehkejše in ga lažje odvaja.

Dojenje pomaga pri vzpostavljanju vezi
Ko ob dojenju držite dojenčka kar se da naravno, omogočate dotikanje vaše in njegove kože, z govorjenjem, pogledom in guganjem pa spodbujate komuniciranje. Bližina daje ugodje in toploto, obenem pa spodbuja dojenčkove občutke za dotik, vid, vonj, sluh in okus.

Prednosti dojenja za mater
Z dojenjem se spodbuja sproščanje hormona oksitocina, ki pozitivno vpliva na vaša čustva. Zaradi tega ste med hranjenjem vašega dojenčka sproščeni in zadovoljni, dojenje pa je za oba pomirjujoče.

Z dojenjem tudi na naraven in zdrav način zmanjšujete maščobne zaloge, ki ste jih pridobili med nosečnostjo. Raziskave so pokazale, da pri doječih materah obstaja večja verjetnost, da si bodo hitreje povrnile telesno težo, ki so jo imele pred nosečnostjo, le-to pa bodo tudi uspešneje ohranile.

Poleg zmanjšanja stresa naj bi se z dojenjem izboljšala tudi presnova ter zmanjšalo tveganje za osteoporozo, raka na dojkah in raka na jajčnikih. Zaradi dojenja se poleg tega odloži menstrualni ciklus, kar pomeni, da vaše zaloge železa ne bodo tako nizke in da obstaja manjša verjetnost za ponovno zanositev v času dojenja (vendar pa se morate zavedati, da to ni učinkovita metoda kontracepcije). ​
​​​